Indiferent de timpul si efortul investite in construirea unui website, putem comite greseli grave care pot indeparta vizitatorii de pe website. Daca cel putin una din cele 4 situatii descrise mai jos se aplica in cazul website-ului dvs., acesta poate fi motivul pentru care pierdeti trafic, poate chiar si vanzari! Din fericire, toate problemele enumerate mai jos au solutii de rezolvare rapide.
Ati petrecut multe minute, ore si zile pentru a construi website-ul perfect. Ati ales cele mai bune imagini, ati creat continut convingator si o schema atractiva de culori. Si totusi, nu aveti traficul asteptat. Website-ul poate parea perfect pentru dvs., insa de ce nu este si audienta dvs. de aceeasi parere?
1. Website-ul dvs. nu este compatibil cu dispozitivele mobile
Gândiți-vă câte persoane cunoașteți care au un computer desktop pentru uz personal. Numarul acestora s-a redus drastic de cand telefoanele smart au intrat pe piata, in 2007. In mod realist, este mult mai simplu sa accesam un website de pe telefon sau tableta decat sa asteptam mai intai sa ajungem acasa ca sa facem acest lucru.
Potrivit unor studii recente, se estimeaza ca in 2019 aproximativ 2 miliarde de persoane au accesat Internetul utilizand un smartphone, ceea ce echivaleaza cu 51% la nivel global.
Dacă website-ul dvs. nu este compatibil cu tehnologia de astăzi, veți rămâne în urmă, iar concurentii va vor domina. Nu există scuze cu privire la motivul pentru care websitul dvs. nu este compatibil cu dispozitivele mobile, deoarece majoritatea platformelor web au facut aceasta caracteristica usor de implementat.
2. Continutul website-ului nu este de calitate
Nu avem cum sa o spunem mai frumos: uneori vizitatorii
pleaca pentru ca pur si simplu continutul website-ului nu este de calitate.
Faptul ca ati petrecut mult timp dezvoltand continutul website-ului nu inseamna
ca are un nivel calitativ ridicat. Poate ca textele nu abordeaza subiecte
interesante, sunt fara sens sau pline de greseli. Poate ca websitul nu este
bine organizat, nu exista o bara de navigare sau multe link-uri nu sunt
functionale. Poate imaginile sunt prea mici sau textul este greu de citit. Sau
poate ca este de vina aspectul, culorile izbitoare sau un design depasit, care
ii face pe vizitatori sa creada ca si continutul este invechit.
Asigurati-va ca evitati aceste greseli privind continutul. Uneori, soluția este una editorială. Incercati sa cititi textele cu voce tare, asigurati-va ca nu suna ca si cum ar fi scrise de un robot (sau de un copil de 6 ani). Daca nu functioneaza, rugati pe altcineva sa va citeasca textele sau angajati un content editor.
Uneori problema este tehnica si poate fi rezolvata prin
instalarea unui template mai modern, a unei teme cu un layout mai curat si
imagini mai mari sau aplicarea unei bare de navigare. Gândiți-vă la designul
website-ului din perspectiva publicului țintă: dacă este o generație mai in
varsta, încercați să utilizați mai puține culori și funcții mai utile. Dacă
tinteti generația mai tânără, puteti incerca template-uri mai moderne.
Această greșeală este cea mai evidentă, dar și cea mai frecventă. Modificați
conținutul și urmăriți cum traficul website-ului va crește continuu!
3. Nu aveti prezenta social-media
La fel precum compatibilitatea cu dispozitivele mobile, social media este o alta tendinta care v-ar putea ajuta sa obtineti mai putin trafic. Orice fel de prezenta social media nu doar aduce mai mult trafic, ci si credibilitate. Prin faptul ca detineti urmaritori si prieteni pe social media, creati recunoasterea marcii.
Un alt bonus oferit de social media este promovarea publicitara relativ usoara. Aproape toate platformele social media va permit sa sponsorizati continutul paginilor contra cost si conform preferintelor dvs. (durata, etc.). Indiferent daca afacerea dvs. este una noua pe piata sau una bine cunoscuta, crearea unei pagini Facebook, Instagram, LinkedIN sau Twitter ar putea fi ceea ce diferentiaza website-ul dvs.!
4. Website-ul se incarca greu
“Nu poate fi adevarat. Website-ul meu se incarca in cateva secunde!”, veti spune. Da, insa conform standardelor web de astazi, “cateva secunde” nu sunt suficiente. Conform unui studiu intreprins de hobo-web.co.uk, 47% dintre consumatori se asteapta ca o pagina sa se incarce in 2 secunde sau mai putin. 40% dintre consumatori vor astepta cel mult 3 secunde incarcarea unei pagini, inainte de a parasi website-ul. Prin urmare, nu mai este un secret faptul ca tehnologia a facut societatea nerabdatoare, utilizatorii internetului asteptand rezultate literalmente intr-o clipa.
Deci, ce poate ingreuna un website? Imaginile mari,
neoptimizate, o multime de functii precum videoclipuri sau alte pluginuri
suplimentare (precum un embedded playlist) care se incarca pe website-ul dvs.
si pot duce la o durata mai mare de incarcare.
E greu sa facem vizual diferenta intre 1 sau 2 secunde astfel ca puteti folosi
instrumente precum Page Speed pentru un raport instant al website-ului
plus elemente de actiune imediata pentru remedierea eventualelor probleme.
O buna practica include utilizarea unei teme sau a unui template simplu, instalarea unui plugin de comprimare a imaginilor si colaborarea cu un specialist pentru a va asigura ca stilul si scripturile JavaScripts sunt minimizate si se incarca eficient.
Traficul scazut nu este neaparat rezultatul cauzelor de mai sus insa in general, verificarea acestor situatii frecvente poate duce la o rata mai mica de respingere. Alte erori frecvente pot include optimizarea SEO, corelarea cuvintelor cheie cu website-ul dvs., hackerii etc. Lista ar putea continua, insa cea mai importanta parte sau coloana vertebrala a oricarui website este un serviciu de gazduire web de calitate. Serviciile complementare precum inregistrarea rapida de domenii, certificatele SSL, serviciile de securitate va pot ajuta sa faceti diferenta intre furnizorii de gazduire web si in final, sa obtineti performantele web dorite.