„Antreprenoriat social pentru tineret”-un alt fel de educație

„Antreprenoriat social pentru tineret“ este un proiect de schimb trilateral de tineri între România,Spania si Italia, implementat în perioada 01.06 2017 -31.08. 2018, ale cărui 3 mobilități au avut loc la Slatina/ România, Puglia/Italia și Madrid/ Spania și al cărui scop este stimularea interacțiunii interculturale și dezvoltarea cooperării între  tinerii din mediul rural și urban din regiunile Oltenia-Romania, Puglia-Italia și Madrid-Spania și al cărui context este crearea mediului de învățare non-formală.

Mobilitatea  A4  a avut loc la Poggiardo/ Italia și a avut ca participanți câte 10 tineri cu vârste între 15-25 de ani din fiecare țară și câte 2 lideri de grup. A fost  un context non-formal care s- a desfășurat cu ajutorul prezentărilor în săli de activități, vizitelor in exterior, atelierelor mesteșugărești, dar și evenimentelor culturale.

Tinerii din cele 3 țări au învățat despre antreprenoriat social, despre un stil de viață sănătos și despre înființarea propriilor afaceri prin activități non-formale care le-au stimulat interesul și curiozitatea. Mai mult decât atât, participanții au avut ocazia de a cunoaște culturi noi, de a descoperi asemănările și deosebirile dintre cele 3 popoare și de a înțelege mai bine trăsăturile și caracteristicile unice ale fiecărei țări.

Participanții din România au împărtășit impresii și au dat detalii cu privire la activități, rezultatul lor și cele mai importante lucruri pe care le-au învățat în cadrul proiectului.

Miruna Mihai, elevă la Colegiul Național „Radu Greceanu” spune „Acest proiect mi-a dat oportunitatea de a descoperi ce presupune conceptul de antreprenoriat social și, de asemenea, cum să interacționez mai bine cu un grup mare de oameni și cum să comunic mai bine, făcând parte dintr-o echipă. Cu siguranță, partea preferată din proiect a fost momentul în care a trebuit sa intervievăm localnici cu scopul de a descoperi rețete tradiționale interesante. Pe viitor, în mod cert, mă voi implica în astfel de activități. Acest tip de proiect însumeaza o experiență culturală, cât și una educațională și socială, dând tinerilor posibilitatea de a deveni mult mai deschiși în ceea ce privește noi idei si concepte.
În ceea ce mă privește, această experiență a constituit în ceva ce a contribuit la dezvoltarea mea, deoarece mi-a oferit șansa de a întâlni oameni ce aparțineau de altă cultură și, de asemenea, m-a făcut mult mai conștientă în ceea ce privește formele pe care le poate lua antreprenoriatul social și cum acesta se poate materializa într-un context pragmatic. Am avut o mulțime de activități interesante: dezbateri pe tema organismelor modificate genetic, vizitarea pieței locale și comunicarea cu localnicii.”

Tatiana Moț, de asemenea elevă a CNRG, susține că „Înainte să particip la acest proiect nu îmi imaginasem că voi putea avea parte vreodată de o astfel de experiență. Nu mă așteptam să mă integrez într-un grup atât de ușor, să învăț atât de multe lucruri despre oameni diferiți, culturi diferite și să experimentez atâtea tradiții într-un timp atât de scurt, ba mai mult, să le și înțeleg și să le apreciez pe deplin. Pe lângă informațiile noi legate de viața în țări pe care nu le cunoșteam, am căpătat și aptitudini care mă vor ajuta mult în viitor-cum să fii un antreprenor de succes, cum să-ți înființezi o afacere, cum să-i ajuți pe cei care au cea mai mare nevoie, dar am înțeles și cum să trăiești astfel încât să ai un stil de viață cât mai sănătos. Mă bucur că am avut ocazia să particip la un astfel de proiect, nu numai pentru informațiile și aptitudinile pe care le-am dobândit pe parcursul acestuia, dar și pentru oamenii minunați pe care i-am cunoscut și pentru prieteniile pe care le-am legat, care trec peste distanță și orice diferență culturală.”

„Proiectul nu a fost văzut numai ca și o poartă spre a avea șansa de a acumula informațiile necesare dezvoltării unei afaceri, ci a însemnat o poartă spre nemaivăzut, unde nu informația a avut prioritate și nu ne-am simțit ca în acele școli în care copiii iau notițe si memorează. Am avut ocazia de a descoperi cum gândesc vesticii, mentalități care pot să înrâurească buna noastră dezvoltare socială. La urma urmei, înveți câte ceva de la toată lumea, iar un grup de 30 de tineri își pot lăsa amprenta unul altuia indiferent că acesta a fost sau nu scopul proiectului. Și, mai presus de toate, am trecut de această barieră care ne desparte și care se numește societate, reușind sa realizăm frumoase prietenii.” mărturisește Gabriel Bîscoveanu, elev al Colegiului Național „Ion Minulescu”.

Proiectul se va încheia în mod oficial la data de 31.08.2018, urmând ca asociația „Prietenii Omului-Umanism, Cultură” să organizeze și alte proiecte de acest gen pentru dezvoltarea și integrarea socială a tinerilor.

- PUBLICITATE -