Pentru a lucra într-un mod cât mai productiv, este important ca spațiul în care îți desfășori activitatea – fie că e vorba de un birou, o sală sau o hală – să aibă toate materialele necesare și, în plus, să fie personalizat într-un oarecare fel.
Sunt multe lucruri pe care trebuie să le iei în considerare atunci când te decizi să îți desfășori anumite activități într-un spațiu, precum dimensiunea acestuia (să nu fie prea mare sau prea mic), dacă este dotat cu toate cele necesare (piese de mobilier, aparatură etc.), și, nu în ultimul rând, decorul.
Deși poate părea banal, însăși specialiștii afirmă faptul că decorul spațiului de muncă influențează randamentul și motivația celui care lucrează.
Iată cum să îți personalizezi spațiul de muncă
Păstrează o atitudine profesională. Da, poți să aduci o poză cu cei dragi, pe care să o pui pe birou și care să te motiveze să muncești cu mai mult sport, dar nu îți încărca spațiul cu prea multe lucruri personale, pentru că atunci nu va mai exista o diferențiere clară între casă și spațiul de muncă.
În schimb, poți alege câteva citate motivaționale pe care să le scoți la imprimantă, să le pui în ramă și să le găsești un loc care îți atrage des privirea, pentru a te putea motiva să continui munca până la sfârșitul zilei.
Păstrează curățenia. Cel mai probabil, acasă te ocupi mult mai mult de ordinea și curățenia spațiului în care locuiești. Același lucru trebuie să îl faci și la muncă, pentru că un mediu dezordonat, murdar sau neaerisit va afecta ritmul în care lucrezi și te va face să îți pierzi motivația.
Plantele te ajută foarte mult. Acestea nu doar că oferă un plus de decor și îți oferă un sentiment de familiaritate cu mediul în care lucrezi, dar ajută și la oxigenarea încăperii. Totuși, nu uita că și de plante trebuie să ai grijă, asigurându-te că le oferi cantitățile necesare de lumină și apă.
Creează-ți un anumit confort. În plus față de mobilierul de care deja dispune spațiul în care îți desfășori activitatea, poți veni și tu cu anumite elemente care să contribuie la ridicarea nivelului de confort. De exemplu, o pernă pentru spate este perfectă dacă serviciul tău presupune statul pe scaun timp de 8 ore, la birou.
Asigură-te că spațiul este luminat într-un mod corespunzător. Poate părea banal, dar lumina chiar influențează mediul în care lucrezi și există anumite detalii de care trebuie să ții cont. Spre exemplu, dacă lucrezi într-un birou, nu vei folosi corpuri de iluminat industriale, pentru că lumina va fi excesiv de puternică și îți va afecta vederea.
În schimb, pentru spațiile mari, precum halele, acestea sunt chiar indicate. Poți încerca să folosești lămpi industriale cu led de la Ledel. Iar dacă încă ești indecis, tot cei de la Ledel te ajută să descoperi care sunt cele mai bune 3 corpuri de iluminat industrial.
În plus față de asta, ai grijă ca lumina să fie orientată cât mai bine, să nu existe umbre care îți pot îngreuna munca.
Așadar, nu este nevoie să apelezi la un designer de interior pentru a-ți personaliza spațiul în care lucrezi, ci doar să ții cont de aceste câteva sfaturi. Dacă vei face asta, vei munci într-un mod cât mai productiv, vei avea mai mult sport, mai multă motivație, iar zilele de muncă nu vor mai părea atât de grele și interminabile.
Sursa foto: shutterstock.com