Întrebate care sunt motivele pentru care au ales să-și cumpere produsele de îngrijire personală de la o anumită farmacie sau magazin de cosmetice, probabil că majoritatea femeilor ar pune un accent deosebit pe modul de prezentare și expunere a bunurilor respective. Aspecte precum atitudinea vânzătorilor și consilierilor de vânzări, precum și prețul produselor comercializate sunt și ele foarte importante. Dar, în general, dacă serviciile au o calitate satisfăcătoare și vorbim de produse din aceeași categorie de preț, unul din cele mai importante criterii de selecție a unui magazin este accesul la produse.
Cum trebuie expuse produsele dintr-o farmacie sau un magazin de cosmetice pentru a fi cât mai atractive?
Dacă nu chiar toate, cele mai multe produse de îngrijire personală sunt comercializate în ambalaje foarte atrăgătoare, cu un design bine gândit. Brandurile de cosmetice investesc mult în aspectul produselor lor și nicio companie, indiferent de prețul sau calitatea produselor ei, nu-și vinde bunurile împachetate la întâmplare. De aceea, farmaciile și magazinele de cosmetice au un avantaj în plus față de alte unități comerciale și anume faptul că cele mai multe produse ale lor arată impecabil.
Există însă și câteva metode bazate pe expunerea la raft care pot face ca bunurile vândute în farmacii și magazinele de cosmetice să arate chiar și mai atrăgător. Și toate acestea țin de alegerea celor mai potrivite rafturi și vitrine.
În cadrul farmaciilor și magazinelor de cosmetice, cele mai potrivite piese de mobilier sunt rafturile cu iluminare precum și cele perforate, ce pot fi dotate cu cârlige metalice care permit expunerea pe diferite categorii de produse.
Rafturile cu iluminare
Pentru idei de prezentare, orice comerciant de produse cosmetice ar trebui să se raporteze la fotografiile postate de influencerii din domeniul frumuseții pe rețelele sociale, în special Instagram. Din conținutul lor, observăm faptul că cele mai multe poze ale cosmeticelor sunt realizate în condiții extraordinare de lumină, care le scot în evidență culorile, precum și design-ul etichetelor și ambalajelor. Astfel de fotografii plăcute din punct de vedere vizual au un succes nebun în rândul publicului feminin și din exemplul lor ar trebui să învețe orice comerciant de cosmetice orientat spre profit.
Pentru a fi mai atrăgătoare și a atrage atenția, și produsele dintr-o farmacie sau un magazin de cosmetice ar trebui așezate pe niște rafturi speciale, dotate cu neoane luminoase, care să le pună în evidență caracteristicile. Astfel de rafturi se găsesc ușor pe piața din România și pot fi achiziționate la cele mai avantajoase prețuri din magazinul online Rafturi metalice de la A la Z. De aici, proprietarii de magazine pot alege dintr-o gamă diversă de piese de mobilier, special create pentru o expunere optimă a produselor lor și cu multiple posibilități de amenajare a spațiului.
Rafturile cu cârlige
Deși probabil nu le-ai acordat o importanță deosebită, dar cu siguranță le-ai observat în mini market-uri și alte unități comerciale, rafturile cu cârlige sunt niște rafturi perforate, prevăzute cu niște accesorii rafturi metalice speciale, ce permit expunerea produselor ambalate în cutii și pungi ce pot fi agățate. Acestea sunt cel mai des folosite pentru ciocolată, biscuiți sau bomboane în cadrul mini market-urilor sau super market-urilor, dar și pentru aparate de ras, perii de păr, vopsea, creme de epilat, pudră, farduri, creme și diferite alte produse de îngrijire personală ce pot fi găsite într-o farmacie sau un magazin de cosmetice.
Cârligele pentru rafturile metalice sunt foarte practice pentru clienții unui magazin deoarece oferă un acces optim la produsele dorite, fiind în același timp și dotate cu etichete pe care se pot menționa atât prețul cât și numele sau alte detalii de interes ale produselor, ce fac ca selecția să fie cu atât mai ușoară. De asemenea, pentru administratorii unor astfel de unități comerciale, aceste cârlige sunt extrem de avantajoase deoarece permit o mai bună utilizare a spațiului disponibil, permițând ordonarea produselor pe categorii.
În concluzie: Cât de important este modul de expunere a produselor într-un magazin?
Modul de prezentare a produselor este foarte important în orice magazin, dar contează în mod special în cazul farmaciilor și magazinelor de cosmetice. Din fericire însă, o expunere favorabilă se poate obține foarte simplu cu ajutorul mobilierului potrivit.