Claudiu Șerban, un slătinean vizionar, a luat inițiativa de a contribui la readucerea la viață a Centrului Vechi, prin înființarea unei afaceri de tipul magazin de haine-cafenea.
Men’s Sector este un loc unic în Slatina, atât prin ideea pe care o surprinde, cât și prin atmosfera pe care o creează, aceea de relaxare, de calm, de întoarcere în timp, în perioada de glorie a Centrului Vechi.
Cum v-ați hotărât să înființați afacerea? „Nu am stat prea mult pe gânduri. În primul rând, am vrut să fac ceva pentru orașul în care m-am născut, pentru că mi-ar fi fost simplu să plec din țară și să investesc în altă parte, dar am preferat să fie aici, în oraș, să contribui cu un minim efort. Și, bineînțeles, să fac ceva care să îmi placă, în același timp. Nu am sperat niciodată că lumea va crede că are nevoie de o astfel de locație, având în vedere că trendul duce către altceva, dar știam că încă sunt oameni interesați în oraș, oameni care vor să meargă undeva unde să citească o carte, să asculte muzică.”
De ce cafenea și magazin de haine? „Și eu am văzut, la rândul meu, conceptul acesta și, dacă nu mă înșel, este al doilea magazin de genul în țară; primul, cel pe care l-am și văzut, este în București, doar că în acesta atmosfera este complet diferită, de la design până la muzica pe care o asculți.”
Este primul proiect de genul pe care îl desfășurați? „Da, este primul, și tocmai de aceea sunt atât de încântat. Inițial, ideea era de a deschide doar un mic magazin de haine, un butic, dar s-a transformat într-o cafenea, iar la anul avem în plan un mic restaurant.”
De ce în Centrul Vechi și nu într-o zonă mai accesată? „Nu m-au interesat banii și traficul de zi cu zi. M-a interesat clientul special care să vină într-un loc special. Cred că este foarte important să profităm de ceea ce avem, mai ales că nu sunt multe orașe care să aibă un Centru Vechi cum este al nostru.”
Ați atins rezultatele dorite? „Cu siguranță. Eu sunt mulțumit atunci când văd oamenii că pleacă mulțumiți din magazin. Prin simplul fapt că ajung aici și lasă un feedback pozitiv în urmă, ne oferă un impuls pentru a continua să facem ceea ce facem. Acesta a fost și scopul până la urmă, cu această idee am pornit, și pot spune că am avut rezultatele la care ne așteptam.”
Afacerea se va extinde cu un nou magazin
Ați vrea să extindeți afacerea? „Da, chiar avem în plan deschiderea unui nou magazin, eventual anul viitor, prin vară, doar că va fi cu haine și accesorii de damă.”
Locația va fi aceeași? „Da, ne place foarte mult zona, și nu cred că există în Slatina o locație mai bună decât aceasta, din punct de vedere arhitectural, al imaginii per total, al atmosferei. Am încercat să aduc magazinul în peisaj, și nu e ușor să faci un magazin, un bar, o terasă, să se integreze într-o anumită zonă și să aibă o conexiune cu ea, dar noi am încercat să îl aducem aici și credem că am și reușit.”
Aveți în plan modificări ale magazinului actual? „Aș vrea să fac niște modificări la vară, pe terasă, însă nu și în interior. Iar pentru magazinul cu haine de damă aș vrea să găsesc alt spațiu. Nu mi-ar plăcea să amestec lucrurile, iar spațiul aici este destul de mic, oricum.”
Muzica este unul dintre elementele definitorii ale magazinului. Ce ne puteți spune despre aceasta? „Stilul nostru înclină spre jazz, poprock, folk, clasică, iar uneori avem și piese de teatru. Este muzica pe care noi o preferăm, o muzică pe care încercăm să o conectăm cu orele zilei. De exemplu, dimineața avem un anumit gen de muzică, iar după-amiaza un alt gen. Atunci când vom crește ca și afacere, vom deschide și seara, iar muzica va fi în concordanță cu atmosfera din acea zi. Am vrea să facem și un mini-restaurant, ceva în aer liber, în vară, însă este un proiect mai detaliat tocmai pentru că nu este atât de ușor de realizat.”
Care sunt atuurile magazinului? „În primul rând, este singurul magazin de genul de aici, și consider acesta a fi un mare avantaj. Sper ca oamenii să și înceapă să coboare, să ajungă din nou în zonă, pentru că aceasta a fost ideea de bază a magazinului, să facem ceva pentru a însufleți Centrul Vechi, să îl readucem la viață.”
Ați fi interesat să organizați evenimente aici? „Foarte interesat. Chiar aveam în plan, înainte de a deschide magazinul, organizarea unor piese de teatru în aer liber, dar au fost foarte multe lucruri de făcut, fiind la început, și am amânat punerea în practică a ideii. Însă pentru primăvara viitoare aș vrea să văd acest lucru realizat, deoarece consider că este important să contribuim pentru ceea ce ne-ar plăcea să vedem, iar piesele de teatru în aer liber nu sunt ceva obișnuit pentru orașul nostru și mi-ar plăcea ca oamenii de aici să poată vedea și altceva.”
De cât timp funționează afacerea? „Am inaugurat magazinul anul trecut, pe 28 noiembrie, deci ne apropiem de primul an. Cu ocazia <aniversării>, am vrea să avem promoții, discounturi pe care să le oferim clienților, și așteptăm pe oricine vrea să coboare în Centrul Vechi să ajungă și la magazinul nostru.”