Aurelia Niculae este profesoară de Limba Latină la Colegiul Național „Ion Minulescu” din Slatina și a reușit să obțină premii importante la concursurile și olimpiadele naționale și internaționale, cu elevii pregătiți „la clasă”.
În urma efortului depus, rezultatele au fost pe măsură, iar de-a lungul carierei didactice a reușit să se afirme printr-o performanță deosebită, primele locuri la olimpiadele naționale fiind ocupate întotdeauna de elevii pregătiți de dumneaei.
Ne puteți spune motivul pentru care ați dorit să urmați această profesie? „A împărtăși copiilor valori care îi transformă în oameni, mi se pare cea mai frumoasă meserie. Este esențial să faci în viață ceea ce ți se potrivește, ceea ce îți place. Am făcut o facultate „de suflet”, Facultatea de Limbi Plastice, dezvăluind tinerilor că Europa se sprijină pe cultura Antichității Greco-Latine.”
Aveți pe cineva anume care v-a inspirat? De unde a pornit pasiunea? „M-au inspirat profesorii mei de limba latină, din liceu și din facultate, care m-au introdus cu profesionalism, răbdare dar și cu exigență în ceea ce aș numi paradigma culturii latine.”
Care este cea mai mare realizare în cariera dumneavoastră? „Consider că, după multă străduință și diferite experiențe, pasiunea mea pentru latină nu a rămas nerăsplătită. În decursul anilor, am reușit să insuflu multor elevi dragostea pentru acest obiect, mulți dintre ei obținând premii la diferite concursuri naționale și internaționale.”
Care considerați că sunt cele mai importante aspecte în a fi un profesor de succes? „În primul rând, un profesor de succes are vocație pedagogică (are cheia prin care să facă înțelese secretele obiectului predat). În al doilea rând, un profesor de succes este cel care are voința de a face performanță, are respect pentru sine și pentru elevi.”
Regretați ceva din parcursul carierei dumneavoastră? „Regret că nu am predat latina de la începutul carierei. Regret că nu am avut experiența dobândită în anii de muncă la începutul carierei.”
Cum ați lucrat în tot acest timp cu elevii pregătiți de dumneavoastră, care au dobândit rezultate excepționale la olimpiade? „La început fac o selecție riguroasă a elevilor care își doresc să participe la olimpiada și la diverse concursuri. Am obținut rezultatele printr-o conlucrare strânsă atât în timpul școlii cât și în vacanță, prin educarea voinței elevilor. Efortul, exigența maximă în nuanțarea traducerilor textelor, abilități în ceea ce privește elaborarea eseurilor, organizarea temeinică a enunțurilor generalizate, un vocabular bogat, exersarea pe texte cu diferite nivele de intensitate, acestea fiind câteva din mijloacele prin care am făurit caractere intelectuale în devenire.”
Aveți un criteriu după care vă ghidați în meseria dumneavoastră? „Să îmi fac datoria, indiferent de nivelul elevilor pe care îi am în față, să încerc să-mi fac datoria cu drag, fermitate, exigență.”
Cât de mare este satisfacția, având în vedere progresele deosebite pe care le-ați realizat? Vă considerați o persoană împlinită pe plan profesional? „Da. Mă consider un dascăl împlinit, am obținut aproape tot ceea ce mi-am propus: premii naționale și internaționale la obiectul pe care îl predau.”
Doriți să continuați pregătirea elevilor pentru olimpiada de anul acesta? Ce așteptări aveți? „Sigur că da. În fiecare an mă gândesc la rezultate în funcție de nivelul de pregătire la care am putut să îi aduc pe elevii mei. În concluzie, „Dum spiro, sper!” („Atât timp cât trăiesc, sper!”).