O dată cu dezvoltarea economică, Slatina a început să devină atractivă pentru rețelele de retail internaționale. Cele mai importante momente din dezvoltarea rețelei de retail a orașului au fost:
Aprilie 2004 – este inaugurat primul supermarket din Slatina, Minimax Discount Aleea Muncii, în urma unei investiții de 750.000 de euro. Minimax deschide al doilea magazin din oraș în 18 iulie 2007, în cartierul Steaua.
24 martie 2016 – cehii de la Intercora au des-chis galeria comercială din Slatina, care cuprinde unități Deichmann, Flanco, Takko, Pepco și PetMag.
13 septembrie 2018 – este inaugurat Parcul Comercial Altex cu magazine Altex, Sportisimo, Noriel, CCC, DM Drogerie Markt.
21 august 2019 – Mc Donald’s deschide un restaurant în Slatina.
Slatina Plaza este singurul proiect de retail care a eșuat. În 2008 compania israeliană Plaza Centers anunța că va construi un mall cu o suprafață totală construită de 44.000 mp și o parcare de 500 de locuri, pe patru niveluri. În 2016, lotul de teren pe care trebuia să fie construit mall-ul a fost vândut către compania de distribuție Nitela, pentru 0,66 mil. euro, un preţ de peste opt ori sub cel plătit de israelieni în urmă cu opt ani.
Pentru viitor se anunță construcția a două proiecte de retail majore, transformarea și extinderea parcului de retail de lângă Kaufland Steaua, pe locul fabricii de pâine Aluta și construcția unui mall pe suprafața rămasă din fosta unitate militară.
La sfârșitul anului 2019 în Slatina funcționează 16 unități ale marilor rețele de retail: Carrefour (6), Profi (4), Kaufland (2), Lidl (2), Penny Market (1), Supeco (1). Din 20 iulie 2012 funcționează și primul magazin de bricolaj din oraș, Dedeman Cireașov.