Unde își petrec slătinenii timpul liber când vor să se relaxeze și să se simtă bine? Unul dintre răspnsuri este cu siguranță Baroc Cafe Pub.
Am reușit să descoperim mai multe despre ceea ce înseamnă să ai o afacere de acest gen în Slatina de la Veronica Alexandrescu, proprietara localului, care nea povestit în amănunt etapele prin care a trecut pub-ul său până să ajungă la stadiul actual. Am descoperit o frumoasă afacere de familie, așa cum spune și Veronica: „Tot ceea ce am făcut aici, am făcut împreună”.
Cum v-a venit ideea înființării unui pub? „Noi, inițial, am pornit cu ideea de pub de la fratele meu. El era cu muzica, dar neputând să se ocupe singur, s-a implicat împreună cu un prieten. La un moment dat au hotărât să meargă pe căi diferite, iar fratele meu să o ia de la început cu pub-ul, noi oferindu-ne să îl ajutăm. El avea ideile lui din Spania, care n-au prins aici din păcate, cerințele oamenilor fiind diferite. Prima dată am avut club și apoi ne-am răzgândit și am modificat în pub. Asta era de actualitate atunci.”
Cum a fost perioada pre-pub? „A mers bine până când au luat amploare în oraș și era nevoie să facem ceva diferit. Oricum, credem că am făcut ceva unic față de ceea ce era în oraș la acea vreme.”
Prima locație pe care ați ales-o a fost tot în spațiul actual? S-a extins comparativ cu perioada de început? „Da, a fost aceeași locație încă de la început și s-a extins de un an.”
Acum cât timp ați deschis primul pub? „Primul pub a fost Maya, în 2011. Din Maya s-a transformat în HD, din HD în Vintage și anul trecut de la Vintage am trecut la Baroc Cafe Pub. Am vrut să fie o schimbare mai radicală. Era prea complicat de când a fost adoptată legea în ceea ce privește fumatul să poți să mai rămâi în spațiul acesta și aveam două variante: ori îl închideam, ori găseam altă variantă să putem continua.”
De unde v-a venit ideea de Baroc? „Prima dată am găsit mobilierul, care ne-a plăcut foarte mult, de aici și numele, având în vedere stilul acestuia. Ulterior am început să mă documentez despre stilul baroc, ce impune, ce implică și am încercat să recreem ceva cât se poate de asemănător.”
Evenimentul de fashion organizat împreună cu Slatina Buzz!, cel mai reușit din istoria Baroc Cafe Pub
În opinia dumneavoastră, care a fost cel mai reușit și frumos eveniment ținut aici? „Până acum, cred că standup-ul combinat cu prezentarea de modă din vara asta. Mi s-au părut cele mai tari evenimente.”
Ce alte evenimente mai organizați? „Organizăm majorate, petreceri private, petreceri tematice, chiar și nunți mai nonconformiste.”
Au fost săptămâni în care să nu aveți niciun eveniment? „Dacă nu am avut un eveniment organizat, de exemplu stand-up, avem evenimentele noastre săptămânale gen <Tequilla Party> în weekend.”
Cum v-a venit ideea să organizați un show de stand up? „Evenimentele de stand-up le-am făcut pentru clienți, pentru noi, pentru a aduce un plus de noutate raportat la evenimentele care au loc în Slatina. Prima oară când am făcut stand-up a fost acum 4-5 ani. Mie, personal, mi sa părut ieșit din tipare, dar după m-am obișnuit.”
Cum găsiți persoanele care să susțină astfel de evenimente? „Ei ne contactează prin prisma grupurilor de prieteni care frecventează pub-ul nostru și care la rândul lor au susținut evenimente aici și au fost mulțumiți.”
Care este media de vârstă a clienților? „Începând cu 25 de ani în sus.” Într-o afacere de genul acesta, cum ajungi să îți selectezi clientela? „Treptat. La început am avut un flux de vârste, până când s-a stabilizat. Prin muzică, în primul rând, am reușit să ne selectăm clientela.”
Cum e să ai o afacere de acest gen într-un oraș ca Slatina? „Este destul de dificil. Implică timp, oboseală. Ceea ce ne-a făcut sa rămânem în această afacere a fost că ne-am implicat emoțional foarte mult.”
De unde provin majoritatea problemelor? De la angajați sau de la consumatori? „Avem dificultăți în găsirea unor angajați buni. Dacă vrei să te angajezi doar pentru ca mai târziu să schimbi locul de muncă și tot așa, acesta nu este locul. Noi încercăm să găsim persoane capabile pe care să le instruim cât putem de bine.”
Cum vă țineți la curent cu trendurile în ceea ce privește cerințele consumatorilor? „Ca să fii la curent cu ce se cere pe piață trebuie să fii activ, să vezi ce se întâmplă în jurul tău, să schimbi păreri, să comunici. În ceea ce privește produsele, distribuitorii vin tot timpul cu noutăți. De exemplu, să zicem că la un moment dat dispun de o gamă mai largă de bere sau de cafea, pe care vor să o introducă pe piață. Noi, automat suntem deschiși la asta.”
În perioadele de dezvoltare ale barului, care a fost perioada preferată? „Preferată, clar acum. Cu cât avansez în timp și în experiență, cu atât consider că acum se află în punctul culminant al dezvoltării. Nu pot să spun că altă dată nu a fost în regulă, dar făcând o schimbare radicală, acum este momentul meu preferat.”
Ca și întrebare de final, ce planuri aveți de viitor? „Plănuiesc să ne extindem. Mai există o terasă pe care la vară intenționăm să o punem în funcțiune. Sper să prindă. Va fi o terasă mai retrasă, mai ferită de ochii lumii, nu e vizibilă din stradă. De asemena vrem să introducem servirea de mâncare și eventual să aducem o trupă de muzică ușoară, folk, pop, ambientală.”